Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod

Luni, 10 Iunie 2019, ora 00:00
1460 citiri
Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod
Foto: Arhiva Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Trenurile care pleca de la Bucuresti spre Sofia, Salonic si Istanbul vor face si in aceasta vara un ocol de aproape 60 de kilometri prin gara din Videle. Motivul: ruta feroviara directa spre tarile din sudul Romaniei - care ar trebui sa inceapa cu tronsonul Bucuresti-Giurgiu - nu mai poate fi folosita de 14 ani, din cauza ca autoritatile nu reusesc sa repare un pod peste raul Arges, situat la Gradistea...

Potrivit CFR Calatori, trenurile estivale vor circula din Gara de Nord spre Sofia (in Bulgaria), Salonic (in Grecia) si Halkali (in apropiere de Istanbul, in Turcia), in perioada 7 iunie - 7 octombrie 2019.

Detaliile complete privind aceste curse feroviare sunt afisate pe site-ul companiei. Si tot acolo puteti vedea clar prin ce gari urmeaza sa treaca fiecare dintre aceste trenuri.

Din pacate, dupa cum orice calator poate observa, in loc sa parcurga doar circa 60 de kilometri din Capitala pana la Giurgiu, toate garniturile vor ocoli inca aproape 60 de kilometri pe la vest, prin gara din Videle. La fel au facut trenurile in anii precedenti si cel mai probabil, pe acelasi traseul vor continua sa circula nu doar in 2019, ci si din 2020 incolo.

Ruta Bucuresti - Halkali (in apropiere de Istanbul) trece si in acest an prin Videle. Sursa foto: Captura CFR Calatori.ro

Motivul: pentru ca ruta Bucuresti-Giurgiu sa redevina functionala - iar ocolul prin Videle sa nu mai fie necesar - CFR SA ar trebui sa repare podul de la Gradistea. Si, desi sustine ca intentioneaza sa o faca, in ultimii 14 ani compania n-a reusit nici macar sa inceapa lucrarile.

In imagine, cu rosu: ruta Bucuresti-Giurgiu care trece peste podul de la Gradistea si care masoara cam 60 km. Cu albastru, ruta Bucuresti-Giurgiu-Videle, ocolita si de aproape doua ori mai lunga.

De fapt, podul feroviar despre care vorbim este unul de exceptie. A fost construit de societatea britanica John Trevor-Barkley si dat in folosinta, odata cu intreaga cale ferata Bucuresti-Giurgiu, in 1869. De la acel moment, a rezistat fara probleme pana in 2005, cand a cedat din cauza indundatiilor. Chiar si in acea situatie limita, podul ar fi putut face fata, daca n-ar f fost subrezit intentionat, relata la acel moment parte din presa.

Oricum, indiferent cine a fost de vina pentru avarierea podului, CFR SA a avut timp din belsug sa-l repare. Anii au trecut, insa, fara ca societatea cu capital de stat sa rezolve problema.

Abia in 2017, Compania Nationala de Cai Ferate (CNCF) a semnat un contract cu ...citeste mai departe despre "Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod" pe Ziare.com

#tren Sofia Salonic Istanbul ocolire Videle, #trenuri ocoloesc Videle pod Gradistea, #CFR face pod mare Gradistea , #Stiri Macroeconomie