De ce nu mai exista secrete pentru firmele de publicitate online

Vineri, 22 Iunie 2012, ora 18:44
4128 citiri
De ce nu mai exista secrete pentru firmele de publicitate online

Nu se multumesc sa te urmareasca pe tine. Iti urmaresc si prietenii. Internetul e plin de firme de publicitate care urmaresc utilizatorii web din site in site, iar acum se produce o transformare: a aparut tehnologia care detecteaza cine sunt cei cu care impartasesti idei sau stiri.

Ideea este denumita "retargetare sociala" si realizeaza harti virtuale ale conexiunilor dintre oamenii care folosesc anumite aplicatii sau care trimit link-uri prin e-mail, scrie Technology Report. Astfel, publicitarii au posibilitatea sa afle cine este interesat de anumite produse (de exemplu, acceseaza pagina unui articol de pe un site de imbracaminte si trimite linkul mai departe, cunostintelor).

Cu alte cuvinte, un fel de "telefonul fara fir" automat. Exista o regula valabila pentru orice brand: de cele mai multe ori, viitorul client este o cunostinta a unui client existent.

"Daca ai un milion de oameni care ti-au accesat un site cu carduri de credit, afli apoi cu cine au impartasit informatia si ai sapte milioane de oameni", explica Gurbaksh Chahal, fondator si CEO al RadiumOne, o companie din San Francisco specializata pe identificarea conectivitatii dintre utilizatori pentru targetarea reclamelor. Chahal a vandut in 2007, companiei Yahoo, firma de publicitate BlueLithium, pentru 300 milioane de dolari.

RadiumOne, un startup care obtine informariile pe care nu le impartaseste Facebook

RadiumOne foloseste on combinatie de tehnologii cunoscute, care ofera utilizatorilor publicitate, pe baza istoriei de navigare. Astfel, daca utilizatorul a accesat Business24, va putea vedea reclame pentru Business24.ro pe alte site-uri. Aceasta "publicitate comportamentala" este extrem de eficienta, iar acum, pentru ca oamenii petrec atat de mult timp pe retelele sociale, publicitarii vor sa foloseasca si informatiile pe care le poate oferi acest mediu.

Intrebarea este cum obtii astfel de date despre comportamentul utilizatorilor, daca nu esti Facebook sau Twitter. RadiumOne reuseste cu ajutorul unor widgeturi pe de-o parte si cu ajutorul unor aplicatii pentru chat si mesaje, pe de alta parte - un fel de cal troian.

"Cand impartasesti linkul unei pagini de internet cu cineva, noi ne dam seama cu cine esti conectat si extindem harta comportamentului tau social", a explicat Chahal.

Facebook, spre exemplu, cea mai mare retea sociala din lume, inca ofera publicitarilor doar o cantitate foarte mica din informatiile pe care le obtine si doar din propriile pagini. Este portita care a permis unor startupuri ca RadiumOne, Sharethis.com, Media 6 Degrees, 33Across si a altora asemenea, sa colecteze impreuna informatii despre "restul web-ului".

Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Vești proaste pentru iubitorii de cafea. Prețurile vor continua să crească: ”Dacă seceta persistă, nu vom avea boabe de vândut”
Preţurile la cafea îşi vor continua ascensiunea meteorică, în condiţiile în care vremea nefavorabilă, şi mai ales decizia cultivatorilor din Vietnam de a mai aştepta înainte de a-şi...
Microsoft a lansat o nouă actualizare pentru Windows 11. Cu ce îmbunătățiri vine
Microsoft a lansat o nouă actualizare pentru Windows 11. Cu ce îmbunătățiri vine
Microsoft a lansat o actualizare pentru Windows 11, identificată prin codul KB5036980, care introduce noi funcții, dar și un element mai puțin plăcut: reclame în meniul Start. Această...
#publicitate online web, #inovatii publicitate online, #comportament social web, #targetare reclame, #publicitate targetata , #Publicitate online