Mitsubishi i MiEV - clasicul cu emisii zero de CO2

Marti, 01 Septembrie 2009, ora 11:37
1859 citiri
Mitsubishi i MiEV - clasicul cu emisii zero de CO2

Mitsubishi innovative Electric Vehicle (MIEV) este primul automobil electric de serie lansat in Europa si produce zero emisii de CO2. Caracteristicile unei masini clasice, modelul Mitsubishi "i", au fost imbunatatite cu accente inovatoare.

i MiEV este realizat pe platforma minicar-ului “i”, motorul pe benzina si rezervorul plasat sub podea fiind inlocuite de propulsorul electric, invertorul, pachetul de baterii si celelalte componente necesare in cazul unui vehicul electric (EV). Operatiunea de modificare nu a fost complicata, fiind necesare doar cateva modificari ale structurii sasiului pentru transformarea lui "i" in i MiEV.

Configuratia sa permite plasarea sistemului de propulsie in zona din fata axei posterioare, fapt care permite obtinerea unei cabine spatioase. Modelul i MiEV a fost proiectat pentru a transporta pana la patru pasageri fara a sacrifica spatiul de bagaje. Instalarea bateriilor sub podea coboara centrul de greutate al masinii.

Exista spatiul necesar pentru stocarea bateriilor necesare pentru a oferi suficienta energie pentru o zi petrecuta pe drum. In cazul in care acestea nu sunt suficiente, bateriile se pot reincarca de la prize normale prin intermediul unui cablu aflat la bord.

Dincolo de faptul ca este un automobil practic si nepoluant, i MiEV se dovedeste mai eficient decat modelul de baza in ceea ce priveste performanta. Este cu 31% mai rapid decat un minicar conventional in ceea ce priveste acceleratia in plaja 40-60 km/h, cuplul de 180 Nm fata de 94 Nm in cazul motorului pe benzina de 660 cmc al lui “i”, toate acestea fiind avantaje clasice pentru un automobil electric.

i MiEV utilizeaza un pachet de baterii lithium-ion care consta in 22 de module avand fiecare cate 4 celule, acestea putandu-se fixa sub podea, vertical sau transversal. Autonomia pentru o singura incarcare este de 160 km, testul s-a efectuat pe 10-15 tipuri de drum si de utilizare a masinilor.

Doua tipuri de incarcare a bateriilor

Household Charging System (100V, 200V) este destinat incarcarii acasa sau atunci cand masina este parcata pe termen lung. i MiEV se alimenteaza de la o priza normala prin intermediul unui cablu care este cuplat la un dispozitiv de incarcare aflat pe partea dreapta a masinii. i MiEV se poate reincarca in 7 ore in configuratia 200 V (14 ore pentru 100 V).

Quick Charger System este destinat incarcarii rapide. Priza este situata de aceasta data pe partea stanga a masinii. Folosind acest sistem, bateriile sunt aduse la 80% din capacitate in circa 30 de minute.

Judecand lucrurile din punct de vedere economic, costurile de exploatare ale lui i MiEV in Japonia (¥/km) reprezinta o treime fata de cele ale unui minicar cu motor pe benzina in cazul realimentarii in timpul zilei si 1/9 in cazul in care aceasta se efectueaza noaptea.

Specificatii tehnice

 

 

* versiunea 2006/ valoarea rezultata din testul pe flote efectuat in 2007

 

Gabriela Garjoaba

Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Economia Rusiei contra cronometru. Spoiala de suprafață a industriei în floare, finanțată de China, și realitatea cruntă a vieții oamenilor de rând
Investițiile sporite, care însumează peste 10% din PIB, în sectorul militar, precum și evoluția producției industriale din ultimii doi ani din Rusia, sprijinită enorm de China, creionează...
Când va depăși China economia SUA: Concluzia-șoc dată de un expert de la Oxford, care schimbă totul
Când va depăși China economia SUA: Concluzia-șoc dată de un expert de la Oxford, care schimbă totul
Centrul de cercetare economică și de afaceri din Londra anunța, anul trecut, că China va avea într-adevăr cea mai mare economie a lumii, dar există o alță țară care amenință...
#clasic, #co2, #emisii, #mitsubischi , #stiri Mitsubishi