Sotirios Marinidis, unul dintre cei mai puternici executivi din sectorul bunurilor de larg consum, lanseaza prima prognoza optimista pe piata de profil pentru 2010.
"Speram intr-o stabilizare a pietei in 2010. Disciplina si rigoarea in controlul costurilor si investitiile in capacitati de productie si inovatie vor fi strategii care vor permite companiilor sa faca fata situatiei macroeconomice actuale", a spus seful P&G Balkans.
"Dupa o aparenta stabilizare in primavara, declinul cererii domestice s-a accentuat in iunie, fiind afectate toate sectoarele - mai putin cel alimentar si intr-o mai mare masura serviciile. Segmentul bunurilor de larg consum a continuat sa creasca in valoare anul trecut, comparativ cu 2008, dar am putut observa o frecventa de achizitionare mai redusa si o crestere in vanzarile din hipermarketuri si discountere", afirma Marinidis.
Cresterea vanzarilor de bunuri de larg consum in hipermarketuri si discountere a fost un alt efect al diminuarii puterii de cumparare, in conditiile in care cele doua formate de magazine - cu o cota cumulata de 50 - 60% din retailul alimentar modern - au mizat in 2009 pe oferta de produse cu cel mai mic pret de pe piata.
De altfel, principala schimbare in strategia de distributie a companiei din 2009 a vizat retailul modern: P&G a renuntat la externalizarea distributiei de produse de ingrijire a corpului in lanturile mari de magazine, iar Marinidis spune ca acest lucru a fost posibil si datorita dezvoltarii logisticii marilor retele.