Branson, despre lectiile de business pe care nu le primesti la scoala

Marti, 16 Noiembrie 2010, ora 15:03
2588 citiri
Branson, despre lectiile de business pe care nu le primesti la scoala

Celebrul miliardar Richard Branson a vorbit intr-un interviu pentru Entrepreneur.com despre valorile unei companii si despre felul in care iti poti construi un brand de succes.

Acesta povesteste ca o multime de oameni il intreaba despre secretul succesului Virgin. "Adevarul este ca am pornit de la o idee simpla, pe care am dezvoltat-o peste ani".

Cand a deschis casa de inregistrari, Branson s-a gandit ca ar putea avea succes daca ar face pentru clienti un loc racoros, la preturi scazute, unde acestia sa-si piarda vremea.

Astazi Virgin a devenit unul din cele mai mari branduri din lume, cu afaceri in mai toate domeniile.

Richard Branson a cautat permanent sa lanseze noi afaceri si sa satisfaca clientii nemultumiti.

Miliardarul britanic spune ca desi primeste propuneri pentru aproape orice fel de produse sau servicii - bauturi, chirurgie plastica, haine, restaurante, ingrijirea persoanelor in varsta, chiar si servicii funerare - exista o intreaga echipa, care evalueaza potentialul fiecarei idei de afaceri, pentru a vedea daca se potriveste cu valorile brandului si cu ceea ce consumatorii asteapta de la Virgin. Uneori, dezbaterea este acerba.

Branson spune ca s-a intamplat ca unele afaceri pe care a mizat sa nu se ridice la inaltimea asteptarilor.

Acesta povesteste ca in 2002 a inceput o afacere cu electronice, insa la scurt timp a constatat ca este dificil sa diferentieze produsele de cele disponibile deja.

Celebrul antreprenor marturiseste ca uneori riscul se transforma in dividente, asa cum este cazul companiei de cablu Telewest, rebranduita in Virgin Media.

Pentru ca aceasta companie sa fie una de succes, a fost nevoie de transferul unora dintre cei mai buni oameni din interior in cadrul acestei companii.

Apoi accentul a cazut pe modificarea tintei de vanzari, stabilirea de obiective pe termen lung fapt ce a condus la satisfacerea si loializarea clientilor.

Branson este de parere ca pastrarea clientilor si angajatilor fericiti este de bun augur pentru o afacere.

De multe ori s-a auzit spunandu-se despre Virgin ca este unul dintre cele mai puternice branduri din lume, insa Branson declara ca scopul lui actual este sa-l faca unul dintre cele mai de incredere.

Magnatul povesteste ca a adunat toti oamenii importanti, atat din interiorul grupului Virgin cat si echipa centrala condusa de Catherine Salway, care ocupa functia de group brand director.

Ea a primit sarcina sa se asigure ca fiecare companie din cadrul Grupului Virgin este constienta de valorile detinute dar si care sunt asteptarile clientilor.

"Oferim training-uri specializate in toate domeniile si asiguram toate instrumentele de care au nevoie angajatii. Fiecare afacere noua beneficiaza de acelasi ajutor, inca din faza incipienta".

De curand, Catherine a scris un document de strategie numit "Virgin Rising", in care stabilieste clar modalitatea prin care Virgin va deveni mai puternic in viitor.

Ea a sustinut ca, indiferent de cat de respectat a devenit Virgin, chiar daca opereaza in 29 de tari, angajeaza 50.000 de oameni si serveste milioane de clienti in fiecare luna - nu trebuie sa se opreasca aici.

Catherine a adus in discutie domeniile de baza pe care toate companiile Virgin trebuie sa le trateze ca prioritati pentru ca brandul sa fie si mai infloritor.

Acestea includ totul, de la elementele de baza ale Virgin si pana la conectarea online a clientilor.

"In esenta, ea ne-a aratat cum putem sa ne atingem obiectivele".

Branson spune ca a adus in discutie de multe ori oameni precum Catherine si ca intr-adevar oamenii care lucreaza la Virgin sunt inima si sufletul brandului.

Conceptul simplu de a oferi clientilor o experienta mai buna, pe de o parte si distractia de cealalta parte, atrage oameni minunati si entuziasti.

Astfel din Grupul Virgin fac parte oameni extraordinar de creativi atat la departamentul de marketing, cat si la departamentul de relatii cu publicul.

Ceea ce face ca Virgin sa fie atat de special este orientarea spre oameni.

In scolile de afaceri, valorile brandului sunt adesea discutate in termeni de marketing, ca si cum acestea sunt un rezultat final al unui proces stiintific, mai degraba decat incorporarea lor intr-o afacere aflata la inceput de drum.

Magnatul recunoaste ca, din fericire, a invatat ca in lumea reala a afacerilor, este mai bine sa te bazezi pe creativitate, intuitie si empatie.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
#lectii business branson brand companie , #Antreprenori