Cum sa-ti construiesti o afacere online in 7 pasi

Joi, 22 Noiembrie 2007, ora 17:56
2197 citiri
Cum sa-ti construiesti o afacere online in 7 pasi

Vrei sa iti faci o afacere si te-ai gandit ca pe internet ar merge foarte bine. Expertii de la Entrepreneur.com iti explica in ce fel poti porni o afacere online in doar cativa pasi.

Pasul 1. Gaseste-ti o piata pe care sa activezi

Multi comercianti fac greseala de a dezvolta un produs inainte sa identifice o piata pe care ar putea sa vanda. Daca nu ai un suport, o piata pe care sa intri, oamenii nu-ti vor cauta produsul pe internet, pentru ca nimeni nu cauta fix produsul tau. Ideea e sa gasesti un grup mare de oameni cu o problema comuna, pe care produsul tau sa o rezolve.

Nu e foarte greu sa gasesti astfel de oameni. Poti sa intri pe forumuri si sa citesti ce spun oamenii ca le trebuie. De asmenea, odata ce iti faci o idee despre ce piata ai putea ocupa, poti cauta site-uri care ofera produse asemenatoare si poti vedea carei categorii de clienti se adrseaza acestea.


Pasul 2. O prezentare care vinde

Pe site, prezentarea produsului trebuie sa fie atragatoare, astfel incat, numai citind-o, oamenii sa isi doreasca sa cumpere produsul. Pune-i un tilu cuprinzator, descrie problema pe care produsul sau serviciul tau vrea sa o rezolve si demonstreaza-le ca acesta chiar poate sa o rezolve. Te poti folosi de testimoniale de la cei care au folosit deja produsele tale.


Pasul 3. Design-ul si constructia site-ului

Odata ce ti-ai identificat piata, ai un produs si ti-ai dat seama cum poti sa-l vinzi, e timpul sa treci la constructia site-ului. Acesta trebuie sa fie simplu si prietenos cu utilizatorii. Studiile arata ca acestia nu stau mai mult de 10 secunde pe un site daca nu le place, asa ca ai 10 secunde sa-i atragi. Iata cateva ponturi: folosestie fonturi simple, pe un fundal alb, si fa navigarea simpla. Foloseste poze, fisiere audio sau video doar daca te ajuta in procesul de vanzare. De asemenea, ai putea include un loc unde potentialii clienti sa-si lase e-mail-urile, pentru a le putea trimite oferte.


Pasul 4. Foloseste-te de motoarele de cautare pentru a aduce anumiti clienti pe site

Cum poti aduce trafic pe un site nou? Prin publicitatea pay-per-click, care are urmatoarele avantaje: anunturile apar pe paginile de cautare imediat; iti poti permite sa testezi tot felul de cuvinte cheie, titluri, preturi si metode de vanzare.


Pasul 5. Construieste-ti o reputatie de expert in domeniu, pentru a aduce si mai mult trafic

Oamneii intra pe internet, in principal, pentru informatii. daca reusesti sa livrezi continut pentru alte site-uri, iar acolo sa incluzi si un link catre pagina ta, pe site iti vor veni si mai multi oameni. Poti scrie articole, poti face clipuri etc. si le poti distribui gratis pe site-urile de profil. Deasemenea, poti deveni membru activ pe forumurile din domeniul tau sau pe site-urile de networking unde intra oameni cu acelesi preocupari ca ale tale.


Pasul 6. Foloseste marketingul prin e-mail

In momentul in care iti faci o "carte de oaspeti" a site-ului, aduni o resursa foarte pretioasa - e-mailurile unor potentiali clienti. Marketingul prin e-mail e mai ieftin si mai eficient decat cel prin TV, radio sau print, pentru ca mesajele sunt trimise unor oameni pe care ii intereseaza exact domeniul pe care activezi tu.


Pasul 7. Dezvolta programe de afiliere

Odata ce afacerea ta a luat-o din loc, e vremea sa lansezi si programe de afiliere. Afiliatii sunt cei care iti promoveaza produsele pe site-urile lor, in schimbul unui procent din pretul de vanzare. De fiecare data cand ei iti trimit un client, primesc un comision.

Apeland la afiliati, nu trebuie sa mai dai bani pe publicitate, pentru ca acestia iti vor face reclama, iar tu nu ii platesti decat in momentul in care vinzi.

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...