McDonald's, suparat pe "fericirea" unui startup romanesc

Miercuri, 30 Octombrie 2013, ora 10:36
3647 citiri
McDonald's, suparat pe "fericirea" unui startup romanesc

Lantul de restaurante de tip fast-food, McDonald's contesta la OSIM inregistrarea marcii happybox de catre omul de afaceri Marius Avram.

Marca happybox a fost inregistrata la OSIM in luna Aprilie a anului curent, insa McDonald's International Property Company contesta pentru a doua oara acest lucru chiar daca prima comisie nu le-a dat castig de cauza, anunta reprezentantii marcii happybox intr-o informare de presa.

Motivul plangerii il reprezinta numele meniului pentru copii "Happy Meal", introdus de lantul de restaurante McDonald's inca din 1979, se poate confunda cu marca happybox, acestia din urma dorind ca prin aceasta confuzie sa se bucure de renumele McDonald's.

Happy Meal este un meniu special pentru copii care include o jucarie si un meniu special, puse intr-o cutie sau punga cu logo-ul McDonald's.

Printre argumentele enumerate de avocatii care reprezinta marca happybox se numara faptul ca marca va fi utilizata pentru comercializarea de cadouri formate din servicii si vouchere, produse necuprinse in lista marcii McDonald's; diferenta canalelor de distributie (restaurante versus mediul on-line si respectiv librarii si, nu in ultimul rand, consumatorul vizat), in cazul McDonald's fiind vorba despre copii, pe cand in cazul happybox, cadourile comercializate sunt create pentru adulti cu varste intre 18 si 45 de ani.

"Cutia fericirii", afacere cu capital 100% romanesc, a fost lansata oficial in luna Februarie a acestui an si, in spatele ideii de experiente-cadou, este o platfoma de promovare pentru zeci de antreprenori romani si afacerile lor.

Marius Avram, directorul general happybox & Travel Studio, a declarat: "Prin happybox am adus in Romania un concept inedit, care a revolutionat piata cadourilor din Europa si speram sa se bucure de acelasi succes si in Romania. Ideea pe care se bazeaza happybox este tocmai aceea de a include intr-o cutie de cadou diferite tipuri de servicii, care pana acum au avut caracter intangibil.

In afara de cuvantul 'happy' din happybox, nu vad nici un alt element comun cu Happy Meal. Este pacat ca astfel de actiuni venite din partea unor corporatii mari, sa intimideze si sa descurajeze pe viitor antreprenorii si initiativele de afaceri romanesti."

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Motivul pentru ca unii utilizatori vor evita achiziționarea noului Huawei Pura 70
Motivul pentru ca unii utilizatori vor evita achiziționarea noului Huawei Pura 70
Săptămâna trecută, Huawei a lansat seria Pura 70, care a înregistrat vânzări impresionante pe piața din China. Cu toate acestea, perspectivele pentru piețele occidentale sunt mai...
6 gadgeturi care facilitează succesul într-o întâlnire de business
6 gadgeturi care facilitează succesul într-o întâlnire de business
Diversitatea informațiilor și situațiile complexe fac ca unele întâlniri de afaceri să fie solicitante. Lucrurile se pot complica, iar tu ești mai puțin concentrat pe rezultatul final. De...
#marca happy meal, #marca happybox Romania, #OSIM McDondals Happy Meal, #marci McDonalds Romania , #Stiri Start Up