O fotografie (ștearsă între timp) postată pe pagina de Facebook a Consulatului General al României din New York arată modul în care România s-a prezentat la un târg internațional de turism din New York.
Fotografia care arată modul în care americanii sunt invitați să viziteze „Grădina Carpaților” a stârnit revoltă în mediul online, atât din partea unor persoane publice, cât și a oamenilor simpli.
„Priceless. S-a prezentat, s-a promovat, s-a diseminat. În format A4, pe perdeluță. România, eternă și surprinzătoare”, a reacționat regizorul Tudor Giurgiu, fondatorul TIFF.
Potrivit economedia.ro, Ministerul Turismului a reacționat printr-un drept la replică arătând că participarea României la târgul de la New York a costat aproape 8000 de dolari.
“Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022.
Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani.
Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator”, a transmis ministerul.
Pentru 2022, s-a agreat cu reprezentanții din industrie ca toate participările la târgurile internaționale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului.
“Ministerul Antreprenoriatului și Turismului își dorește o participare cât mai mare a expozanților români la târgurile internaționale de turism, scopul standului național fiind acela de a asigura promovarea destinațiilor locale în rândul publicurilor de interes. Menționăm că Statele Unite ale Americii, în anul de referință 2019, au ocupat cea de-a patra poziț ...citeste mai departe despre "România, promovată la un târg de turism din New York cu poze A4 prinse pe o pânză neagră. Poza rușinii a fost ștearsă" pe Ziare.com